Прийом замовлень цілодобово. Обробка замовлень 9:00 - 21:00.
Обкатка нового човнового двигуна. Стаття про те, як правильно обкатати лодочний мотор.

Обкатка нового човнового двигуна. Стаття про те, як правильно обкатати лодочний мотор.

Ви придбали новий двигун для моторного човна, і вам не терпиться його випробувати? Перше, що потрібно зробити з двигуном після покупки - це його обкатати. Жоден виробник не може гарантувати ідеального збігу внутрішніх циліндрів з поршневими кільцями та прилягання інших деталей один до одного.

Важливо! Не буває єдиної допомоги з обкатування човнового двигуна на всі моделі. У цій статті розглянуто загальні рекомендації та важливі моменти. Про обкатку Вашого двигуна та пропорції масла читайте в інструкції виробника!

Правильна обкатка нового човнового двигуна сприяє притирання всіх частин двигуна. Це знижує ризик клину двигуна і збільшує термін його експлуатації.

Обкатка човнового двигуна - приготування.

Деякі покупці припускаються серйозної помилки і роблять перший запуск мотора без подачі води. Це може бути відділення кур'єрської служби, або не терпиться вже завести будинки. Якщо двигун новий і не зроблено перший запуск у сервісному центрі – такі маніпуляції робити категорично заборонено!

поради щодо обкатування нових човнових моторів від 5Шоп

Деякі двигуни вже пройшли обкатку на виробництві. Про це вказано в інструкції. Якщо двигун купується з доставкою по Україні і з передоплатою, продавець часто робить перший запуск у фірмовому сервісному центрі за свій рахунок. Наприклад, купуючи човновий мотор в 5Шоп за передоплатою, Ви отримуєте у відділенні мотор із позначкою про перший запуск. Звичайно, якщо оплата при отриманні, то ніхто не ризикуватиме і ставитиме всі позначки в сервісній книзі з Вашим прізвищем до моменту оплати.

Якщо позначок у сервісній книзі та інструкції немає, Вам необхідно провести пробний заплив самостійно.

Розпакувавши і поставивши двигун, залийте масло в редуктор. Воно має бути якісним, оригінальним та, головне, для човнових моторів. Зазвичай в інструкції додається рекомендація щодо марки паливної рідини.

Увага! На ринку України переважна більшість човнових моторів продаються з уже залитим трансмісійним маслом із заводу. Його міняти потрібно лише після обкатки.

Для самостійної заливки олії встановіть двигун перпендикулярно землі, і відкрутіть кришки зверху та знизу. Заливайте рідину шприцом знизу вгору, доки вона не почне виливатися зверху. Після цього закрутіть верхню кришку, а потім нижню.

Обкатка двотактного човнового двигуна відбувається з додаванням олії в бензин у співвідношенні 1 до 25. У 4-х тактний двигун також можна додати пару крапель олії.

Докладна інструкція з обкатування лодочного мотора.

Процес обкатки нового лодочного мотора займає близько 10 годин. Тож краще не планувати цього дня порибалити. Усі маніпуляції виробляються на водоймі. Для моторів невеликої потужності (до 15 л.с.) допустимо тестовий заплив у ємності з водою. Обкатка чотиритактного човнового двигуна трохи відрізняється від обкатки двотактного двигуна.

В інтернеті багато корисних відео про обкатку човнового двигуна. Щоб Вам не витрачати час на їх пошуки – ось деякі з них, у яких наочно показано:

Обкатка двотактного човнового двигуна.

Більшість рекомендацій засновані на тому, що для обкатки достатньо викатати перший бак паливної суміші з підвищеним у 2 рази від норми вмістом олії. Якщо звичайна експлуатація передбачає співвідношення масла бензину 1:50, то для обкатки використовується 1:25. Але якщо відкинути таку вузьку теорію, фахівці 5Шоп рекомендують таку схему обкатки:

  1. Після запуску двигуна протягом 15 хвилин двигун повинен працювати на мінімальних оборотах. Контролюйте роботу системи охолодження. Наявність надмірного задимлення є нормою, т.к. ви використовуєте збільшену кількість олії.
  2. Поступово підвищуйте обороти до 40% максимальної потужності. У такому режимі двигун повинен працювати близько години.
  3. На початку наступної години почніть поступово додавати потужність кожні 60 хвилин протягом 6-ти годин. Доведіть обороти до 75% від максимуму.
  4. Протягом останніх 3-х годин по черзі давайте повний хід двигуну. Не підвищуйте обороти до 100% на понад 5 хвилин. Після, до 30 хвилин руху на потужності 3/4 від максимуму.
  5. Перед глушінням дайте двигуну попрацювати на холостих кілька хвилин.

Обкатка чотиритактного човнового двигуна.

Кілька нехитрих рекомендацій підкажуть Вам, як краще обкатувати чотиритактні човнові мотори.

  1. Запустіть мотор, і дайте йому попрацювати на холостих або мінімальних оборотах, поки не закінчиться перший бак палива. Періодично додайте газу до 50% максимальної потужності.
  2. Протягом наступної години підвищіть обороти до 70%.
  3. Далі 8 годин обкатка 4-х тактного човнового двигуна проходить при середньому навантаженні з періодичним підвищенням оборотів до максимуму.

Що робити після обкатки нового човнового двигуна?

Що робити після обкатки човнового мотора

Після проведення тестового запливу обов'язково замініть трансмісійну олію в редукторі. Самостійно робити першу заміну масел не рекомендується, інакше двигун злетить з гарантії. Для першої заміни паливної рідини зверніться до сервісного центру. Фахівці проведуть повне ТО, перевірять стан двигуна та поставлять відповідну позначку у сервісній книзі.

Після обкатки 4-х тактного човнового мотора масло потрібно міняти ще й у картері на неохолілому двигуні. Якщо тестовий заплив відбувається в зимовий час, потрібно замінити свічки запалювання.

Зверніть увагу на те, що в бензині, що залишився, підвищений вміст масла. Не забудьте розбавити паливо до нормальних показників.

Ще раз нагадаємо, що правильна обкатка кожної моделі човнового двигуна індивідуальна та описана у технічному паспорті. Єдине чого там немає – це даних корисних порад, розглянутих у статті.

Нехай Ваш мотор служить довго після обкатки. З повагою 5shop.com.ua

Схожі статті

Поради та корисні статті

Усі статті